Ontwikkeld en gerealiseerd

 

Schiphorst CommunicatieRegie creëert en realiseert communicatie voor opdrachtgevers in uiteenlopende sectoren. Een selectie van ons werk in 2016 en 2017.

 

Nadat kunstenares Ellen van Stokkum haar atelier opnieuw had ingericht, was het tijd voor de inrichting van de communicatie. Vraag voor Ellen was: waar te beginnen? Inmiddels is er een mooie samenwerking ontstaan die heeft geleid tot een nieuwe website, e-mail nieuwsbrieven, een expositiefolder en inschrijvingen voor de deelname aan kunst- en cultuurprijzen. De samenwerking is communicatieregie in optima forma. Van ideevorming en conceptontwikkeling tot en met de realisatie in samenwerking met vormgevers en online specialisten.

 

> www.atelierellen.nl
> download folder

Aan de start van het zomerseizoen 2016 nam Columbus Watersport de eerste elektrische sloepen in de vaart. Een heldere website met boekingsmodule moest er dan wel zijn. Met nog een maand te gaan, is het eigen verhaal van Columbus Watersport ontwikkeld en is de site ontworpen en gebouwd. Snel schakelen en effectieve samenwerking bepaalden het succes. Het is gelukt en Columbus Watersport heeft de vloot inmiddels uitgebreid.

 

> www.columbuswatersport.nl

De Kock Raamfolie werkt door heel het land, heeft geen fysieke winkel en moet het dus hebben van online promotie om potentiële klanten te bereiken. Dat vraagt om een krachtige online aanpak. In nauwe samenwerking met ontwerper, sitebouwer en seo-specialisten ontwikkelde Schiphorst Communicatieregie het concept en de content voor de geheel vernieuwde website. Met veel ruimte voor concrete voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van De Kock Raamfolie. De content is geoptimaliseerd voor de vindbaarheid in zoekmachines (seo).

 

> www.dekockraamfolie.nl

Emmaüs Coaching is gespecialiseerd in het coachen van individuen en teams. Op verzoek van eigenaar en coach Dineke van Kooten schreef Schiphorst CommunicatieRegie de content van de bestaande website voor relatiecoaching. Tegelijk wordt gewerkt aan teksten voor een speciale uitgave rond persoonlijke ontwikkeling en staan nieuwe projecten op stapel.

 

> www.emmausrelatie.nl

Met MijnGeldzaken.nl biedt FinBase BV de consument de mogelijkheid eenvoudig overzicht en inzicht te krijgen in de eigen financiële situatie, nu en in de toekomst. Daarnaast richt FinBase zich op organisaties en bedrijven die medewerkers willen ondersteunen bij het verkrijgen van inzicht in de eigen financiële toekomst. Schiphorst CommunicatieRegie ondersteunt structureel met een breed scala aan communicatieactiviteiten. Met de productie van e-nieuwsbrieven, het schrijven van blogs en columns, de redactie van een white paper en de productie van mailings, persberichten en andere voorkomende uitingen. Vanuit eigen nieuws en relevantie voor de doelgroep.

 

> www.mijngeldzaken.nl

Grapefish geeft de communicatie van bedrijven grafisch vorm, online en offline. Ook de eigen communicatie heeft de aandacht. De site moest vernieuwd. Als geen ander weten zij dat vorm niet zonder inhoud gaat. Daarvoor is Schiphorst CommunicatieRegie aangeschoven. Samen hebben we eerst de focus gericht op het merk Grapefish. Om de essentie van het bedrijf helder te krijgen. Waar het voor staat en wat het opdrachtgevers te bieden heeft. De content voor de website was daarna snel voor elkaar. Over de boodschap bestond immers geen enkel misverstand.

 

> www.grape.fish

Salesmanagers van Heineken adviseren horecaondernemers dagelijks over de vele producten uit het brede assortiment. De afdeling Trade Marketing Horeca ontwikkelde een app om de verkopers daarbij te ondersteunen. Schiphorst CommunicatieRegie maakte alle relevante verkoopargumenten per product geschikt voor gebruik in de app. Zodat het advies past bij de ondernemer en zijn klanten.

Kruse&Lampo Vastgoedmanagement en Verzekeringen zijn vertrouwde namen in de zakelijke markt en bij de consument. De ontwikkeling van een nieuwe website met nieuwe online dienstverlening was het moment om ook het verhaal over de bedrijven te actualiseren. De organisatie verandert mee met de ontwikkelingen in de sector. Het bedrijf wil de keuzes die het daarin maakt, onder de aandacht brengen met een helder eigen verhaal. Samen stelden we het merk- en communicatiekader vast en ontwikkelde Schiphorst CommunicatieRegie de passende online content voor de website.

 

> www.kruse-lampo.nl

Yogalerares en -ondernemer ‘Peer’ Brinkmann werd ooit gegrepen door Zuid Afrika, door de natuur en de mensen. Met Adventurous Yoga Travels organiseert zij yogareizen waarbij een intensief yogaprogramma wordt gecombineerd met het ontdekken van de avontuurlijke kant van het land. SchiphorstCommunicatieRegie tekende voor de conceptontwikkeling en de content van de website.

 

> www.adventurousyogatravels.com

Hoe onderscheidt een lokale makelaar zich van de collega’s in de regio? Woningen, klantgerichtheid en kennis van de markt ‘verkopen’ ze allemaal. Een eigen verhaal vanuit persoonlijke ‘drive’ en manier van werken maakt het verschil helder. Samen zijn we op zoek gegaan naar de essentie, het onderscheid en de boodschap die past bij de betrokken vakmensen van makelaarskantoor Van Stralen. Met de website als zichtbaar resultaat. Ook de verkoopbrochure die potentieel geïnteresseerden meekrijgen, is door Schiphorst CommunicatieRegie meteen geactualiseerd.

 

> www.makelaarskantoorvanstralen.nl

Een nieuwe site met een actuele profilering, dat was de opdracht. Niet eerder had de ondernemer nadrukkelijk stilgestaan bij zijn profilering en positionering in de markt. Een specialistische markt waarin Offsetkopie een naam heeft opgebouwd. Samen drongen we door tot de onderscheidende kern van Offsetkopie, uitmondend in het eigen verhaal voor de nieuwe website.

 

> www.offsetkopie.nl

Nog niet eerder verscheen er een boek over dit onderwerp. Protocol en etiquette zijn erin beschreven vanuit historische perspectief en geplaatst in de toepassing in de huidige tijd. Schiphorst CommunicatieRegie dacht mee over indeling en samenstelling van het boek en nam de eindredactie voor zijn rekening. Resultaat is een zeer leesbaar boek voor alle professionals in het uitvaartvak. Het is hard op weg naar de status van standaardwerk.

 

> www.uitvaartmedia.com

Vastgoed Centraal begeleidt eigenaren in het beheer van hun vastgoed. Een van de opdrachtgevers met verschillende retailformules vroeg de franchisenemers te informeren over de mogelijkheden van de Retailscan. Schiphorst Communicatieregie ontwikkelde verschillende middelen om de boodschap kort maar krachtig over te brengen. Samen met Vastgoed Centraal is een overtuigende presentatie samengesteld. Daarvoor werd o.a. een praktijkvoorbeeld op film gezet en een handzame vouwfolder conceptueel ontwikkeld en geschreven. Schiphorst CommunicatieRegie werkte daarbij nauw samen met Grapefish Studio (vouwfolder) en Kyver (filmproductie).

 

> www.vastgoedcentraal.nl

De introductie van één integraal financieel systeem eind 2016 heeft ingrijpende consequenties voor de werkwijze van alle - bijna 1000 – medewerkers van Staatsbosbeheer. Van september 2016 tot juni 2017 heeft Schiphorst CommunicatieRegie communicatie georganiseerd ter ondersteuning van de implementatie. Een combinatie van advies, organisatie en uitvoering van de interne communicatie. Met aandacht voor het doel van de veranderingen tot praktische communicatie gericht op gedragsverandering (handleidingen, presentaties, FAQ’s) en nieuwsberichtgeving en contentbeheer (intranet).

Specialista bereidt zich voor op de lancering van mijncontract.nl en vraagt Schiphorst CommunicatieRegie om het verhaal concreet te maken. We werken aan indeling en inhoud van de website die bij de start van mijncontract.nl natuurlijk live gaat.

 

> www.mijncontract.nl